fallback

Асоциация се обяви против изискването за книжка за управление на е-тротинетка

Българската асоциация за електромобилност се противопостави на част от изявленията на министър Младен Маринов

16:36 | 24.09.19 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ) не е съгласна с част от твърденията на министъра на вътрешните работи Младен Маринов за предстоящото въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в България, става ясно от съобщение до медиите.

Според асоциацията някои от твърденията, направени на Парламентарния контрол в петък, не съответстват на проекта за изменение на Закона за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане. Сред тях са необходимостта от каска и свидетелството за управление. От БАЕМ посочват, че това би могло да забави значително навлизането на електрическите тротинетки на пазара в ролята им на екологичен, безопасен и удобен начин за придвижване в града.

БАЕМ твърди, че изискването за наличието на книжка за управление на е-скутер представлява бюрократична процедура, която усложнява целия този процес и няма да допринесе за повишаване безопасността на участниците в движението. Ето защо от асоциацията настояват преди изискването да бъде прието, то да бъде добре обосновано от властите.

Във връзка с изискването за задължително използване на каска при карането на електрическа тротинетка БАЕМ коментира, че съществуват проучвания, които доказват, че шофьорите са много по-непредпазливи към велосипедистите с каски, което засилва риска от произшествия по пътищата. Предложението на асоциацията е водачите да използват каски, но това да се случва само по тяхно желание.

Същевременно БАЕМ и няколко други институции са започнали работа по създаването на специални упътвания и курсове за безопасност.

Представителите на асоциацията не са съгласни с изказването на Маринов, че до приемането на новите правила, в сила ще са съществуващите в момента, а хората, каращи е-скутери ще бъдат глобявани.

„Обръщаме внимание, че голяма част от водачите на електрически тротинетки са активни шофьори, т.е. по-големият брой тротинетки означава по-малко коли по пътищата. А именно автомобилите отнемат стотици животи годишно само в България и представляват реална опасност за безопасността на участниците в движението”, казва Владислав Стоицов, председател на Управителния съвет на БАЕМ.

„По-малко коли означава по-безопасни улици, което е и целта на МВР. Без да споменаваме всички останали предимства на електрическите тротинетки - нулеви емисии на вредни газове, бързина, удобство и по-голяма градска мобилност”. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:11 | 14.09.22 г.
fallback